Header Ads

AS: Data Pekerjaaan Merosot, Upah Kukuh Meningkatkan Kenaikan Kadar Suku Bunga Pada Bulan 12


Gangguan taufan menyeret gaji AS ke angka negatif, tetapi kejatuhan besar pengangguran dan kenaikan gaji yang tinggi menyebabkan kenaikan kadar kenaikan harga bulan Disember, kata James Knightley, Ketua Ekonomi Antarabangsa di ING.

"Laporan pekerjaan AS telah menaikkan beberapa angka yang sangat menarik, terutama kenyataan bahwa gaji turun 33.000 berbanding ekspektasi menambah 80.000.Tetapi kita harus mengambil segala sesuatu dengan hati-hati memandangkan kemungkinan gangguan besar yang berkaitan dengan Badai."

"Walaupun kelemahan dalam gaji, kadar pengangguran menurun kepada 4.2% daripada 4.4%, yang lain lebih besar adalah 0.5% kenaikan gaji bulanan - peningkatan terbesar sejak November 2008 - yang mengekalkan kadar pertumbuhan upah tahunan sebanyak 2.9%. juga beberapa revisi ke atas kadar upah bulanan supaya kita akhirnya dapat melihat beberapa kekuatan dalam kerja yang boleh mempengaruhi tekanan inflasi. "

"Penggajian akan melantun semula dengan kuat kerana Biro Statistik Buruh menunjukkan bahawa 1.47 juta orang tidak boleh bekerja akibat gangguan ribut, dan petunjuk permintaan tenaga kerja tetap kukuh dalam laporan lain."

Hotforex Benefits

"Keputusan positif keseluruhan mengenai pasaran buruh hanya akan menguatkan potensi kadar faedah yang lebih tinggi. Kami sudah tahu bahawa prospek pertumbuhan yang kukuh - yang digariskan oleh kajian pembuatan dan bukan pembuatan ISM yang masing-masing menyentuh paras tertinggi 13 dan 12 ini minggu - dan pulangan inflasi kepada sasaran - CPI utama bulan depan dijangka pada 2.1% dan teras pada 1.8% setiap tahun. "

"Hujah yang membenarkan kadar faedah yang lebih tinggi juga diperluaskan oleh Pengerusi Fed Yellen yang mencadangkan" dasar monetari yang terus longgar "dapat mempunyai" implikasi yang buruk untuk kestabilan kewangan ", sementara penilaian aset yang agak kaya" amaran - keluk hasil rata dan dolar kelemahan - telah digunakan sebagai argumen yang membenarkan tindakan pegawai Fed lain. Jadi, nampaknya risiko utama untuk panggilan kami untuk kenaikan kadar faedah pada bulan Disember adalah politik dan potensi gangguan ekonomi dan pasaran akibat penutupan kerajaan. bahawa ia boleh dielakkan untuk membuka jalan bagi dua lagi kenaikan kadar faedah pada 2018. "

#Fundamental

Tiada ulasan