Header Ads

Bagaimana Trade News Menggunakan "Straddle"

Bagaimana jika ada cara untuk menghasilkan wang dengan cepat walaupun anda tidak tahu sama ada pasaran akan bergerak naik atau turun?

Ia mungkin selagi ada turun naik harga yang mencukupi.

Dan bilakah anda dapat turun naik ini? Apabila news seperti data ekonomi atau pengumuman bank pusat dikeluarkan!

Perkara pertama yang perlu dipertimbangkan ialah laporan berita untuk diperdagangkan.
Terdahulu, kami membincangkan news yang bergerak secara besar-besaran.

Secara idealnya, anda hanya mahu trade laporan tersebut kerana terdapat kebarangkalian yang tinggi pasaran akan membuat pergerakan besar selepas news dikeluarkan.

Perkara seterusnya yang perlu anda lakukan ialah melihat julat sekurang-kurangnya 20 minit sebelum news dikeluarkan.

Di sinilah anda perlu set Order Stop anda. Order Stop anda perlu diletakkan kira-kira 20 pip di bawah dan di atas breakout point, dan Take Profit awal anda sepatutnya sama dengan Breakout Point.

Straddle Trade

Ini dikenali sebagai straddle trade.

Anda perlu mencari KEDUA-DUA tempat untuk meletakkan order stop.


Tidak peduli arah mana harga bergerak, strategi straddle akan menghasilkan wang dengan cepat.


Sekarang bahawa anda bersedia untuk memasuki pasaran dalam arah yang sama, yang perlu anda lakukan ialah menunggu news itu keluar.

Kadang-kadang anda mungkin dibukak dalam satu arah sahaja dan anda akan terkena "Stop Out" kerana harga dengan cepat reverse kembali.

Walau bagaimanapun, order anda yang lain akan dibuka dan jika perdagangan itu profit, anda harus mengembalikan kerugian awal anda dan keluar dengan keuntungan yang kecil.

Satu senario kes terbaik ialah hanya satu daripada order anda dibuka dan harga terus bergerak untuk memihak kepada anda dan anda tidak menanggung sebarang kerugian.

 Jika dilakukan dengan betul, anda profit untuk hari itu.

Terdapat banyak lagi strategi untuk news trading, tetapi konsep-konsep yang disebutkan dalam pelajaran ini  menjadi sebahagian daripada rutin anda setiap kali anda sedang mencari pendekatan untuk memanfaatkan gerakan laporan berita.

Tiada ulasan