Header Ads

Sentiment Pasaran Sesi ASIA: USD mengukuh, kejatuhan AUD,UK PMI dalam perhatian


Kekuatan dolar AS yang meluas terus menjadi tema utama di Asia pada hari Selasa ini, dengan majoriti besar menimbulkan kejayaan dan berdagang di paras terendah dalam pelbagai minggu. Antara mata wang Asia-pac, Kiwi adalah yang paling lemah di tengah nombor keyakinan perniagaan NZ dan laporan perbendaharaan NZ yang lemah, sementara Aussie tidak lama kemudian merosot di RBA jawboning. Yen juga merosot dengan turun naik ke arah prospek inflasi BOJ dan juga di masalah politik Jepun.

Sementara itu, pasangan EUR / USD turun lebih jauh untuk menguji 1,17 pemegang, manakala GBP/USD bergerak turun dan didagangkan berhampiran pertengahan 1.32s, menunggu laporan dari pelepasan PMI pembinaan UK.

Topik utama sesi Asia

RBA mengekalkan kadar 1.50% , AUD yang semakin meningkat akan melambatkan pertumbuhan ekonomi.

Reserve Bank of Australia (RBA) pada mesyuarat dasar monetari Oktober, mengekalkan dasar stabil, meninggalkan kadar tunai rasmi (OCR) tidak berubah pada rekod terendah sebanyak 1.50%, seperti yang dijangkakan.

RBA: AUD yang lebih tinggi mengekalkan tekanan harga

Tajuk utama dari kenyataan dasar monetari RBA Oktober (melalui Reuters) ...

Indeks Dolar mencatatkan paras tertinggi 7 minggu pada 93.89

Indeks Dolar [DXY] mencatatkan paras 7 minggu yang tinggi sebanyak 93.89 kerana kemungkinan peningkatan kadar kenaikan kadar Fed Disember meningkat kepada 77% di bahagian belakang siaran data firma.

Perbendaharaan New Zealand menjangka penurunan secara beransur-ansur dalam inflasi tahunan dalam jangka  masa terdekat

Laporan penunjuk ekonomi bulanan yang dikeluarkan oleh Perbendaharaan New Zealand menunjukkan inflasi tahunan dilihat secara beransur-ansur merosot dalam tempoh terdekat.

Bank of Japan Q3 Tankan Survey - Syarikat mengkaji ramalan inflasi lebih rendah

Bank of Japan [BOJ] suku ketiga Tankan sruvey yang dikeluarkan pagi ini di Asia menunjukkan syarikat-syarikat Jepun telah menyemak semula unjuran inflasi mereka lebih rendah kepada purata 0.7% setahun.

Tayangan Pertama: NZ Q3 keyakinan perniagaan - Westpac

Penganalisis di Westpac menawarkan kesan pertamanya untuk Semakan Perniagaan UK Quarterly Opinion, September suku 2017.

Fokus Utama sesi london/us

Pasaran kini menunggu pelepasan PMI pembinaan UK dan minit mesyuarat BOE FPC di tengah-tengah perdagangan bercuti, memandangkan pasaran Jerman masih ditutup dalam pematuhan Hari Perpaduan Jerman. Juga terdapat beberapa kaitan akan data Eurofone PPI, kerana tekanan harga yang lebih rendah terus menimbulkan ancaman kepada pelan penalaan ECB.

Sesi NA juga kekal sebagai data ringan, tanpa sebarang perkara penting kecuali untuk indeks harga NZ GDT. Sementara itu, ucapan dari anggota FOMC Powell dan anggota Dewan Governing BOC Leduc akan didengar dengan teliti untuk policy guidance.

GBP / USD: Adakah pembinaan UK PMI akan menguatkan GBP?

Pemulihan kecil yang dilihat pada GBP / USD dari paras terendah tiga minggu pada 1.3231 nampaknya akan pergi ke resistance 1.3250, dengan pasaran sekarang menunggu data PMI pembinaan UK.

Outlook Forex harian: Apa yang anda perlu ketahui pada hari Selasa

Menjelang hari Selasa, trader juga harus bersiap sedia untuk news utama lain.

#Fundamental

Tiada ulasan